مقالات آرشیو خبر ها
سامی خدیرا، مسکنی برای درد بانوی پیر در نبود پیرلو

سامی خدیرا، مسکنی برای درد بانوی پیر در نبود پیرلو

پس از شروع فوق العاده ی سامی خدیرا در بازگشت از مصدومیتش، هواداران بانوی پیر امیدوارند این بازیکن آلمانی بتواند به آن ها در قهرمانی سری آ کمک کند. تحلیلی از فابیانا دلا واله از روزنامه ی ورزشی گازتا دلواسپرت از این موضوع پرده برمی دارد.

یک عملکرد کهکشانی از هافبک یوونتوس سامی خدیرا در دیدار یوونتوس و سویا، هواداران و ماسیمیلیانو آلگری را متقاعد کرده است به این موضوع فکر کنند که جایگزین مناسبی در این فصل برای آندرا پیرلو را به خدمت گرفته اند.

بازیکن آلمانی پس از مصدومیت دو ماهه ای که پشت سر گذراند اولین شروع خود را در رویارویی چهارشنیه شب با سویا در لیگ قهرمانان انجام داد و با وجود اینکه هنوز فرم ایده آل جسمانی خود را پیدا نکرده بود در 76 دقیقه ای که در میدان حضور داشت، عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشت و یکی از بازیکنان موثر در پیروزی 2-0 بانوی پیر بود.

بازیکن آلمانی یک گروه متحد و یکپارچه را در کنار هرنانس و پل پوگبا در میانه ی میدان ایجاد کرده بود و با کم کردن فشار بر روی تیم در میانه ی میدان و بازیسازی مناسب، اولین گام را در پر کردن فضای خالی که در نبود پیرلو کاملاً حس می شد را با موفقیت برداشت.

کاملاً روشن است که خدیرا نمی تواند جایگزین تمام و کمال برای پیرلو باشد. اما دیدار چهارشنبه شب که اولین بازی رسمی این فصل یوونتوس در میانه ی میدان بود و نشان داد که او می تواند بازیخوانی خوبی داشته باشد و همان شیوه ای که معمار ایتالیا انجام می داد را در پیش بگیرد.

با ارسال 26 پاس رو به جلو و خلق سه موقعیت بر روی دروازه ی سویا در طول حضور خدیرا در میدان، هافبک سابق رئال مادرید به یوونتوس در تسلط بر توپ و میدان کمک کرد و عملکرد درخشانش تحسین آلگری سرمربی تیم را نیز به همراه داشت. آلگری پس از بازی در مضاحبه با خبرنگاران گفت:

" خدیرا برنده ی جام جهانی است، او بازیکن باکیفیتی است، اما بالاتر از همه چیز او تجربه ی حضور در بازی های بین المللی را دارد."

"تنها علامت سوال موجود مرتبط با آمادگی جسمانی او است، اما می خواهم بگویم او کار فوق العاده ای در رهبری تیم انجام داد."

با بازگشت کلودیو مارکیزیو از مصدومیت، بیانکونری با داشتن مخلوطی از پارامترهایی همچون قدرت و استحکام، دقت و تیز هوشی در پاس دهی و خلاقیت یکی از متعادل ترین خطوط هافبک اروپا را در اختیار خواهد داشت و این امر می تواند نتایج بانوی پیر را بهبود بخشد.

خدیرا توانایی بازی در سیستم 4-3-3 و یا 3-5-2 را دارد، اگر چه با حضور او، آلگری با ابزاری که در اختیار دارد می تواند سیستم 4-2-3-1 را نیز با حضور مارکیزیو و خدیرا انجام دهد.

چیزی که مشخص است پس از سال ها حضور به عنوان بازیکن رئال مادرید، حالا خدیرا این فرصت را دارد تا آوازه نام خود را تورین به گوش همگان برساند و بانوی پیر باید خوشحال باشد که فرمانده ی سپاهی همچون خدیرا را در اختیار دارد.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: